Přeskočit obsah

Jak vytvořit rezervaci (návod pro rodiče)

Tento návod slouží jako přehledný postup pro rodiče a zákonné zástupce, kteří si chtějí prostřednictvím systému Reservando rezervovat termín školní akce – například třídních schůzek, konzultačních hodin nebo jiných setkání.


1. Přístup do rezervačního systému

  • Adresu rezervačního systému vaší školy najdete na školním webu nebo ji obdržíte e-mailem či prostřednictvím školního informačního systému (např. Bakaláři nebo Škola On-Line).
  • Odkaz má obvykle tvar: nazevskoly.reservando.cz.
  • Po otevření odkazu se zobrazí měsíční kalendář.
    Dny, kdy je naplánována akce, obsahují její název. Ostatní dny jsou označeny textem „žádné akce“.

screenshot kalendář


2. Výběr akce a termínu

  1. Vyberte akci – v kalendáři klikněte na den, kdy se koná akce. Pokud je na daný den naplánováno více událostí, zobrazí se jejich seznam a vyberete tu správnou.

  2. Vyberte přepážku (učitele) – u některých akcí si vybíráte konkrétního učitele nebo osobu, se kterou se chcete setkat. Pokud akce přepážky nemá, tento krok se neobjevuje.
    screenshot výběr přepážky

  3. Vyberte čas – po výběru přepážky se zobrazí tabulka volných termínů.

  4. Zeleně označené časy = volné.
  5. Šedé = obsazené nebo nedostupné.
    Kliknutím na vyhovující čas pokračujete k vyplnění údajů.

3. Vyplnění kontaktních údajů

Ve formuláři rezervace zadejte požadované údaje:

  • Jméno a příjmení – zpravidla jméno žáka nebo rodiče (řídí se pokyny školy).
  • E-mail – funkční e-mailová adresa, na kterou přijde potvrzení.
    (Příklad: rodic.neexistuje@example.invalid – ukázková adresa, která neexistuje.)
  • Telefonní číslo – nepovinné, slouží pro kontakt v případě změn.
  • Další údaje – některé školy mohou vyžadovat doplňující informace (např. třídu žáka).

screenshot formulář rezervace


4. Potvrzení rezervace

  • Po vyplnění formuláře klikněte na tlačítko Potvrdit rezervaci (název se může mírně lišit).
  • Následně se zobrazí potvrzení, že rezervace byla vytvořena.
  • Na e-mail obdržíte souhrn s podrobnostmi a odkazem pro případné zrušení.
  • Pokud škola nastavila, že lze vytvořit jen jednu rezervaci na e-mail, systém vás na to upozorní.

screenshot potvrzení rezervace


5. Zrušení rezervace

Pokud se nemůžete na sjednaný termín dostavit, rezervaci prosím zrušte – uvolníte tak místo ostatním.

  1. V pravém horním rohu veřejné části systému klikněte na zrušit rezervaci.
  2. Do formuláře zadejte stejný e-mail, který jste použili při rezervaci.
  3. Na tento e-mail vám přijde odkaz pro potvrzení zrušení. Po kliknutí je termín uvolněn pro další zájemce.

Poznámka: Některé školy mohou zrušení časově omezit nebo ho zcela zakázat. V takovém případě kontaktujte školu přímo.

screenshot zrušení rezervace


6. Praktická doporučení

  • Pečlivě zkontrolujte zadané údaje, zejména e-mail.
  • Přijďte včas – časové sloty bývají krátké a zpoždění narušuje další schůzky.
  • Používejte oficiální odkazy sdílené školou (web, informační systém).
  • Pokud škola komunikuje odkazy přes systémy jako Bakaláři nebo Škola On-Line, najdete je v přijatých zprávách. Samotná rezervace však probíhá vždy přes web Reservando.

7. Shrnutí

Rezervační systém Reservando umožňuje snadno a rychle vytvořit rezervaci na školní akci:

  1. Najděte akci v kalendáři.
  2. Vyberte učitele (pokud je třeba) a volný čas.
  3. Vyplňte své kontaktní údaje.
  4. Potvrďte rezervaci a zkontrolujte e-mail s potvrzením.

V případě dotazů nebo problémů se obraťte přímo na vaši školu.